• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

pluimveebedrijf.nlpluimveebedrijf.nl

Nieuws voor de pluimveehouder

  • Nieuws
  • Kies uw pluimveetak >
    • Biologisch pluimvee
    • Broederij
    • Eendenhouderij
    • Kalkoenen
    • Leghennen
    • Moederdieren
    • Vermeerdering
    • Vleeskuikens
    • Vrije uitloop kippen
  • Wet en regelgeving
    • Antibioticareductie
    • Fijnstof
    • Fosfaat pluimveehouderij
    • Gecombineerde opgave
    • Luchtkwaliteit
    • Pluimveerechten
    • Programmatische Aanpak Stikstof (PAS)
    • Subsidie pluimveehouderij
      • Asbestsanering
      • Salderingsregeling
      • SDE+
    • Stikstof
  • Diergezondheid
    • Bloedluizen
    • Coccidiose
    • Coryza
    • Fipronil
    • Hittestress pluimveehouderij
    • In ovo
    • Mengvoer
    • Mycoplasma
    • Salmonella kip
    • Voetzoollaesie
    • Vogelgriep
  • Marktprijzen
    • Eierprijs
    • Slachtkippenprijs
    • Vleeskuikenprijs
    • Ondernemen
    • Noteringen en marktprijzen
  • Huisvesting pluimvee
    • Bedrijfsnieuws
    • Drinksysteem pluimveehouderij
    • Eierlokaal
    • Leghenstal
    • Luchtwassers
    • Stalhygiëne pluimveehouderij
    • Stalklimaat pluimveehouderij
    • Stallampen pluimveehouderij
    • Ventilatie pluimveehouderij
    • Voersysteem
    • Wintergarten
  • Mest
    • Mestbanden
    • Mestbeleid
    • Mestdroging
    • Mestopslag
    • Meststoffenwet
    • Pluimveemest
  • Vakpartners
    • Trouw Nutrition
    • MSD Animal Health
  • Abonneren & meer
    • Gratis abonnement op de Pluimveekrant
    • Uw abonnement op de Pluimveekrant aanpassen
    • Adverteren
    • Contactpagina
    • Nieuwsbrief
    • PluimveePodcast
  • icon

ForFarmers maakt strategie 2025 bekend

Bedrijfsnieuws Veevoeding 15 september 2020

ForFarmers N.V. (ForFarmers/de onderneming) introduceert vandaag tijdens een Capital Markets Day de strategie ‘Build to Grow 2025’ aan analisten en beleggers. De onderneming richt zich in de komende vijf jaar op het verder uitbouwen van de marktposities in de bestaande thuismarkten, door het leveren van innovatieve voederconcepten, die veehouders helpen op een duurzame manier een optimaal rendement op het boerenerf te halen.

Hiervoor wordt onder meer zwaarder ingezet op digitalisering van bedrijfsprocessen, zowel op het boerenerf als bij ForFarmers. Daarnaast ambieert ForFarmers te groeien door overnames in bestaande markten en in nieuwe groeimarkten, eventueel buiten Europa. De doelstelling is om in 2025 in 7 landen operationeel te zijn, in een meer evenwichtige verdeling tussen de meer ‘mature’ thuismarkten en nieuwe groeiregio’s.

Solide financiële ambities met aantrekkelijk dividendbeleid

Gekoppeld aan de strategie heeft ForFarmers de volgende financiële ambities voor 2025 geformuleerd:

  • in 2025 een onderliggende EBITDA tussen de €125 miljoen en €135 miljoen, zowel door autonome groei als door overnames (2019: €88,5 miljoen en H1 2020: €48,2 miljoen);
  • een jaarlijkse autonome (exclusief overnames) verbetering van de onderliggende EBITDA van 0%-3% (vanaf 2020) in de uitdagende thuismarkten;
  • ten minste €10 miljoen minder operationele kosten in 2025 vergeleken met 2020;
  • een dividendbeleid met een distributie van 40%-60% (was 40%-50%) van de onderliggende winst na belasting.

Build to Grow 2025: klantgericht, innovatief, efficiënt en duurzaam

Als leidende voeronderneming in Europa is ForFarmers een belangrijke schakel in de waardeketen die de groeiende wereldbevolking van voeding, waaronder dierlijke eiwitten moet voorzien. In de Europese thuismarkten van ForFarmers, met uitzondering van Polen, neemt de druk op de agrarische sector echter steeds meer toe. Veehouders hebben in toenemende mate te maken met uitgebreide milieumaatregelen om de uitstoot van onder meer fosfaat en ammoniak door dieren te beperken. Hierdoor is de groeiverwachting voor de agrarische sector in Noordwest-Europa zeer beperkt. De voermarkt blijft wereldwijd echter zeer groot en biedt mogelijkheden voor sterke en innovatieve spelers zoals ForFarmers, zowel voor autonome groei als voor verdere consolidatie. ForFarmers is reeds de leidende voeronderneming in Europa en wil deze positie behouden en uitbouwen.

Twee zorgvuldig gekozen groeimarkten

ForFarmers benadrukt met de strategie Build to Grow 2025 haar veerkracht in de bestaande thuismarkten en de ambitie om uit te breiden naar twee zorgvuldig gekozen nieuwe groeimarkten, eventueel buiten Europa. Door klantgericht zijn tegen de laagste kosten denkt de onderneming in de thuismarkten het verschil te kunnen maken. De Total Feed aanpak staat hierin centraal, met als doelstelling veehouders een optimaal rendement te kunnen laten behalen, juist in tijden van toenemende milieumaatregelen.

Deze aanpak is gebaseerd op een combinatie van voer, vergezeld van gericht advies en ondersteund door monitoring tools. Innovatieve voerconcepten en data-analyse nemen een steeds grotere rol in het verder verduurzamen van de agrarische sector. ForFarmers zet hier met verschillende programma’s sterk op in. Door bijvoorbeeld meer reststromen uit de voedingsindustrie te gebruiken in het voer. En het verbeteren van de voederconversie (minder voer, meer productie). In dit kader lanceert ForFarmers als onderdeel van de strategie Build to Grow 2025 een aangescherpt en ambitieus duurzaamheidsbeleid, gericht op het verminderen van de CO2 voetafdruk van de productie van voer en van dierlijke eiwitten.

Bron: ForFarmers

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Beter Boeren: de tweede financieringsronde
3 feb

Beter Boeren: de tweede financieringsronde

PluimveePodcast
3 feb

Nieuwe PluimveePodcast: leghennen houden in Ghana

Klasseboeren ontvingen bijna 12000 kinderen in 2022
3 feb

Klasseboeren ontvingen bijna 12000 kinderen in 2022

Eduard de Bruijn nieuwe directeur LTO Noord
3 feb

Eduard de Bruijn nieuwe directeur LTO Noord

Dutch Poultry Expo en Pork Expo klaar voor eerste combi-editie
2 feb

Dutch Poultry Expo en Pork Expo klaar voor eerste combi-editie in Brabanthallen

Toon meer

Aanbevolen voor jou!

Beter Boeren: de tweede financieringsronde

Beter Boeren: de tweede financieringsronde

PluimveePodcast

Nieuwe PluimveePodcast: leghennen houden in Ghana

Klasseboeren ontvingen bijna 12000 kinderen in 2022

Klasseboeren ontvingen bijna 12000 kinderen in 2022

Themapagina's

Wet en regelgevingDiergezondheidMarkprijzenKies uw pluimveetakHuisvestingMest

Pluimveerechten

Stikstof

PAS

Fijnstof

Gecombineerde opgave

Luchtkwaliteit

Fosfaat pluimveehouderij

Antibioticareductie

Subsidie pluimveehouderij

Salderingsregeling

Asbestsanering

SDE+

Toon meer

Footer

Vakpartners

Trouw Nutrition Pluimvee
  • Agenda
  • Adverteren
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • PluimveePodcast
Pluimveebedrijf pluimvee nieuws

Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Algemene voorwaarden | Disclaimer

  • Nieuws
  • Kies uw pluimveetak >
    • Biologisch pluimvee
    • Broederij
    • Eendenhouderij
    • Leghennen
    • Moederdieren
    • Kalkoenen
    • Vleeskuikens
    • Vermeerdering
    • Vrije uitloop kippen
  • Wet en regelgeving
    • Antibioticareductie
    • Fijnstof
    • Fosfaat pluimveehouderij
    • Gecombineerde opgave
    • Luchtkwaliteit
    • Pluimveerechten
    • Programmatische Aanpak Stikstof (PAS)
    • Stikstof
    • Subsidie pluimveehouderij
      • Asbestsanering
      • Salderingsregeling
      • SDE+
  • Diergezondheid
    • Bloedluizen
    • Coccidiose
    • Coryza
    • Fipronil
    • Hittestress pluimveehouderij
    • In ovo
    • Mengvoer
    • Mycoplasma
    • Salmonella kip
    • Voetzoollaesie
    • Vogelgriep
  • Marktprijzen
    • Eierprijs
    • Vleeskuikenprijs
    • Slachtkippenprijs
    • Ondernemen
    • Marktprijzen pluimveehouderij
  • Huisvesting pluimvee
    • Bedrijfsnieuws
    • Drinksysteem pluimveehouderij
    • Eierlokaal
    • Leghenstal
    • Luchtwassers
    • Stalhygiëne pluimveehouderij
    • Stalklimaat pluimveehouderij
    • Stallampen pluimveehouderij
    • Ventilatie pluimveehouderij
    • Voersysteem
    • Wintergarten
  • Mest
    • Mestbanden
    • Mestbeleid
    • Mestdroging
    • Mestopslag
    • Meststoffenwet
    • Pluimveemest
  • Vakpartners
    • Trouw Nutrition
    • MSD Animal Health
  • Abonneren & meer
    • Gratis abonnement op de Pluimveekrant
    • Uw abonnement op de Pluimveekrant aanpassen
    • Adverteren
    • Contactpagina
    • Nieuwsbrief
    • PluimveePodcast
Pluimveebedrijf maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze <a href="https://www.pluimveebedrijf.nl/privacy-statement/">cookieverklaring</a>.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Opslaan en accepteren